2010. 07. 08.

Utólagos nászút Máltán - 2. nap

A reggeli ok volt -kontinentális reggeli-, megjegyzem minden reggel tök ugyanaz volt a felhozatal, még a 3 fajta felvágotton sem variáltak. Persze mivel sok minden volt, azért lehetett kicsit változatosabban enni. Ami nagyon hiányzott még, azok a zöldségek és a gyümölcsök. Mivel Málta e kettőben nem igazán bővelkedik (a víz nagy kincs, a mezőgazdasági területeken meg öntözni kell a száraz nyár miatt), így 2 hétig alig ettünk ilyent. Persze mikor hazaértünk az volt az 1., hogy jól bezabáltunk cseresznyéből, dinnyéből, nektarinból :)
Nyakunkba szedtük a várost, Bugibba felé indultunk. 3 város össze van nőve (Qwara a 3.), nem kellett messze menni. A part mentén végig árusok, árszínvonal kb átlagos nyugati, nem drágább, mint sógoréknál. A termékek minősége okés, feltűnően sok Rider papucs volt, olcsón. Vettem is egyet, mert azt "elfelejtettem" vinni :)
Vacsinkat Bugibba egy nagyobb terén -kineveztük főtérnek- költöttük el a Victoria Dinner étteremben.Wrapped Kebab-t ettünk (göngyölt kebap, egyik kedvencünk, Bécsben dürüm kebap). No itt nem egészen azt kaptuk, amit vártunk. A kiszolgálás itt is nagyon rendben volt, a hellyel sem volt probléma. De: ez a kajának nem nevezhető izé szörnyű volt. Fogták a vékony dürüm tésztát, csináltak a tányér közepére egy hengert, abba beletöltöttek mindenféle kebapba nem illő dolgot: a bárányhús még ok, de zöldség nem volt benne, sem öntet, viszont a hús alatt diszkréten bújtatva lapult a sáfrányos rizs és a tarhonya! WTF? Az egésznek rosszul sikerült lecsó íze volt, erőteljes hal utóízzel -gondolom a bárány halas serpenyőben készült. Rettenet. Na ilyen kaját a nyaralás hátralévő része alatt még véletlenül sem, sehol sem kértünk. Kínunkat enyhítette a jófajta angol sör. Helyi gyártmány, kettőt próbáltunk: Blue Label (Ale, karakteres keserű íz, jellegzetes ale), és Hopleaf (Pale Ale, azaz világos ale. Kevésbé keserű, emlékeztet a pilseni sörökre. Ez lett az itteni kedvencünk).
Valamivel persze még el kellett nyomni a wrapped szörnyedelmet, így fagyiztunk is egyet. Megszokott nyugati (osztrák/német/olasz/stb) típusú fagyi: a gombócot nem dekára mérik, 2-vel simán eltelik az ember. Minőségi anyag, gondolom az olaszoktól lesték. 2x2 gombóc édestölcsérben 3.8-4€. A fagyihoz műanyagkanalat is adnak, valamint az ostyatölcsér helyett műanyagkelyhet is lehet kérni.
Felfedeztük a közeli strandokat, prospektusokat gyűjtöttünk. Ez utóbbi igazán megéri, rengeteg szervezett kirándulásra lehet befizetni, és az összes nevezetesség szerepel a listákon, kitűnően meg lehet tervezni a nyaralás napjait.
A környéken egyébként 1 kivétellel az összes strand köves volt, a kivételnél is műhomok volt. Ezt nem igazán bántuk, mert a halak és egyéb vízi látnivalók úgyis a köves részt szeretik. Csak gumicipőt kellett vennünk.
Minden strand bójákkal van körbekerítve. Ennek egyértelműen az az oka, hogy a hajóktól megóvják a fürdőzők fejét. Olvastunk olyan vélekedéseket a neten, hogy a medúzák és a cápák miatt van, de nem hiszem hogy nagyon visszatartaná őket... :) A nagyobb strandokon van úszómester is.

Köves part.

Műhomok.

A máltaiakról egyébként el lehet mondani, hogy valamilyen szinten mindegyik beszél angolul. Többnyire folyékonyan, de azért nem kell bedőlni az utazási könyveknek: nem anyanyelvi szinten. Volt olyan pincér aki 3 szót tudott szólni, de nem ez az átlag. Leginkább arab/olasz akcentussal beszélnek. Általános kötőszó az "all right". Jó példa erre a recepciósunk köszönése: "Good evening, all right!"