2011. 01. 03.

Az az áldásos bürokrácia...

Sakk-matt helyzetbe kerültünk azt hiszem, és nem is kicsit.

A történet ott kezdődött, hogy mivel lassan 2 éve Ausztriában élünk, és viszonylag ritkán is járunk haza, a jövőről nem is beszélve, elhatároztuk, hogy meg kellene kötni nekem is itt kint az Egészségügyi biztosítást (Robinak ugye a munkahelye által már 2 éve él az itteni biztosítása, viszont mivel én itthonról dolgozok a saját vállalkozásunkon belül, és ugye kontrollra is Magyarországra kellett mennem, ezért eddig nekem otthonra fizettük az egészségügyi biztosítást).
Októberben aztán fogtuk magunkat és ellátogattunk a Bécsi Egészség Pénztárhoz (WGKK), hogy megkössük nekem is Ausztriában a biztosítást.
Nem is volt semmi probléma ott helyben, felvették az adatokat, és mondták, hogy akkor majd kiszámolják, hogy havonta mennyit kell fizetnünk, és az e-card-ommal együtt kiküldik az értesítést.
Az e-card meg is érkezett postán alig pár napon belül, viszont a kiszámolt összegről való értesítés nem szerepelt a levélben.

Következő héten éppen hazamentünk Füredre, ahol Robiék postaládájában egy levél fogadott minket a WGKK-tól. Oda küldték ki a kiszámolt összegről való tájékoztatást.
Amikor felbontottuk a levelet és megláttuk az összeget, hát, majdnem leestünk a székről. Na nem azért, mert az itteni szolgáltatás annyira iszonyatosan drága lenne, csakhogy a bécsi Egészség Pénztár úgy számolta ki valamiért, hogy nekem az esküvő időpontjától kellene befizetnünk a biztosítást ahhoz, hogy a jelenlegi biztosításomat meg tudjuk kezdeni.
Kis mérgelődés, fejtörés után, fogtuk magunkat és bementünk a veszprémi OEP-hez, mivel amúgy is otthon voltunk, és hétköznap is volt.
Ott elsírtuk a bánatunkat, és próbáltunk kérni egy igazolást arról, hogy én egészen 2010. november végéig Magyarországon voltam biztosítva. Ugyanis, mint ahogy az kiderült, minden ember csak egy országban lehet biztosított, így ha én otthonra fizettem novemberig, a WGKK csak 2010. decemberétől kérheti, hogy az osztrák biztosítást fizessük.

Na de itt jön egy nagy DE a történetben:
ugyanis ahhoz, hogy a WGKK elfogadja, hogy csak decembertől kell fizetnünk és meg tudjuk kezdeni az itteni biztosítást, kell egy igazolás arról, hogy a magyar biztosításom lezárult.
Az Oep küldött is ki egy igazolást, ami viszont csak arról az időszakról ad igazolást, amíg én Magyarországon dolgoztam, és a munkahelyem fizette utánam a TB-t.
Ezután egyénileg fizettük a TB-met havonta, netbank-os átutalással. Erről viszont az OEP nem tud nekünk igazolást adni, erről csak az APEH tudna, viszont az APEH csak akkor ad ki nekünk erről és egyben a magyar biztosításom lezárásáról igazolást, ha az osztrák WGKK-tól viszünk az APEH-nak egy igazolást arról, hogy már Ausztriában vagyok biztosítva.
Viszont a WGKK csak akkor ad ki nekem az osztrák biztosításom megkezdéséről igazolást, ha a APEH-tól viszem nekik az igazolást a magyar biztosításom lezárásáról. Szóval eléggé sakk-matt.

Már telefonáltunk mindenfele, bementünk mindenhova, ahova kellett, de mégsem jutottunk egyről a kettőre.
A következő utunk megint az APEH-hoz lesz, de van egy olyan érzésem, hogy ezt a helyzetet csakis az ügyintéző jóindulatával tudjuk majd megoldani, különben nem tudom, hogyan lehetne máshogy.
(Pedig muszáj lenne minél hamarabb sikerrel járnunk.)

Az azért számomra mégis érthetetlen, hogy a mai modern világban, EU-n belül ráadásul, két szomszédos ország között ilyen nehézkes lehet az ügyintézés.

6 megjegyzés:

Batka7 írta...

Hali!
Ezt totál nem értem??? Mármint amit leírtál, azt igen, meg el is tudom képzelni, hogy csak így müködik..
De minek akarsz te magad után fizetni tb-t Ausztriában? Amikor én kijöttem Adri után, engem az ö papírjára vezettek fel, és kvázi ö utána voltam bizositva! Megkaptam a kártyát, és se levelet, se semmit nem kaptam, hogy fizetni kéne!Nekünk mondjuk az itteni cim nem állandó, csak ideiglenes...persze ezt itt is meg akarták magyarázni a Gemeindebe,hogy csak állandó lehet, aztán valahogy mégis sikerült kiadni igy a Meldezettelt, érdekes...Es nekünk van E106os, amivel otthon is mehetek orvoshoz - emiatt maradt állandó az otthoni cim!
Igy viszont, hogy mindent elmondtatok, nem tudom, hogy lehetne megoldani, visszacsinálni...De valahogy csak muszáj lesz!!!! Csapj az asztalra:-)Puszi Kati

Kiko írta...

Szia Kati!
Káosz az egész dolog, de nagyon.
Mi azért akarjuk utánam fizetni a tb-t itt Ausztriában, mivel ugye nekem nincs itt munkahelyem, tehát senki nem fizeti utánam még, így Robi által (mivel neki van itteni munkahelye) Mitversicherung-gal fizetnénk nekem. Az itteni tb meg ugye nem árt, ha akármi van, beteg vagyok, mint ahogy most is, akkor nem kell mindig hazafurikázni, hogy otthon menjek el dokihoz, másrészt pedig majd később a baba miatt kellene fog. De bonyolult az egész helyzet, én nem is látom át mindig az egészet, Robi az okos a témában szerencsére. :)
Az E106-tal is volt dolgunk Robinak, amikor kiköltöztünk ő is kérte, így volt otthon is biztosítása, és itt is.
Viszont épp amikor miattam bent voltunk a WGKK-nál, akkor derült ki, hogy mivel Robinak már van bejelentett bécsi lakcíme (és mellette hiába a magyar az állandó lakcím) így az E106-ot le kell mondania, mivel az az ingázó munkavállalóknak van. Így otthonra már csak az itteni e-cardjával tud orvoshoz elmenni, úgy ahogy azt EU-n belül lehet, sürgős esetben kap ellátást. Vagy valami ilyesmi.
A Ti esetetekben talán az lehetett, hogy mire el kellett volna kezdenetek utánad is fizetni az itteni Tb-t Mitversicherung-gal, már találtál munkahelyet. Talán, de nem tudhatom.
Mindenesetre tényleg agyon van bonyolítva az egész és otthon még inkább nehezítik az ügyet, pedig annyi kellene, hogy az APEH adjon egy igazolást arról, hogy meddig volt az otthoni befizetve.
Valahogy muszáj lesz majd megoldanunk a dolgot.
Na majd meglátjuk, mi lesz...

MuciFoci írta...

Igaza van Katinak, csapj az asztalra! Utana meg koveteljetek hogy kuldjek le az igazgatonot a veszpremi oepnel es mindent olvassatok a fejere. Ne vicceljenek mar, a magyar dolgozok nem letezo nyelvtudasa, egbekialto lustasaga es hanyagsaga miatt nem lehet megoldani ezt a 'problemat'. grrrrr, ne hagyjatok magatokat!

Batka7 írta...

Most mar aztan vegkepp nem ertem...Miert kellett lemondani azE106ost???Nekünk itt ideiglenes a lakcim,de sose volt eddig gond,pedig a baba elött mindig otthon jártam dokihoz!?Elfogadtak táppénzhez is.Pedig már 3 éve igy van!Gondolom megmagyarazzak,hogy igy nem lehet...pedig de! hivd fel az IGR-t,mondd el a storit, hatha tudnak okosat mondani!Engem is átvertek,bejelentettek állandóra,küldték a papirt,hogy E106 megszüntetve,felhivtam az irodát,ahol felhomályositottak,hogy azért ez a szöveg,mert a Gemeinde csak az állandóra lakosok után kap lóvét!!!Után visszamentem ide,mondtam,hogy márpedig én csak ideiglenes lakcimet akarok,szemrebbenés nelkül kiálitottak!A tb-be meg visszacsináltak mindent!

Kiko írta...

Huh, hát most már akkor végképp képzavar van. Nekünk a WGKK-nál mondták októberben, amikor kiderült hogy van bécsi lakcímünk is, (ami mindegy, hogy állandó, vagy ideiglenes, vagy csak albérlet, de erre szól a Meldezettel, tehát nem bejáró munkavállalók vagyunk, akik Magyarországról járnak dolgozni, hanem itt élünk) szóval amikor ez kiderült, akkor aláírattak Robival ott helyben egy lemondó nyilatkozatot, merthogy törvényileg állítólag nem lehetséges, hogy így meglegyen az E106-osa.
Szóval már nem értem én sem, hogy mi van, de majd utánajárunk. Viszont nekem nem is volt E106-osom, mivel egész eddig nekem otthonra fizettük a tb-t, de mivel nincs is itt munkahelyem, így elvileg ki sem adnák, mert ugye munkahely nélkül eleve nem lehetek ingázó munkavállaló.
Szóval azt hiszem, hogy mindennel lesz még pár körünk, ugyanúgy az otthoni OEp-pel, Apeh-hal, mint itt a WGKK-val.

John Purdy írta...

We are a family run business established in 1978 holding one of the largest stocks of quality reclaimed building materials in the country. Located in Tiptree Essex our vast stocks of carefully sourced materials are spread across our 10 acre site. We provide a nationwide delivery service with our fleet of hiab mounted vehicles.

 

blogger templates | Make Money Online